Nieuws

Column van een ondernemer: "We zien het YLP echt als een belangrijke aanvulling op ons bedrijf"

Al jaren werken FNRS en KNHS als partners. Er worden verschillende producten en diensten aangeboden vanuit deze samenwerking. Om inzicht te geven in de mogelijkheden en het blijven verbeteren van de samenwerking, vroegen we verschillende ondernemers: ‘’Wat brengt de samenwerking met de KNHS en waar liggen nog kansen?’’ Deze vraag stelden we aan FNRS-leden Kim Wienholts (Holzik Stables).

Profielfoto van Demi Uijtewaal
Demi Uijtewaal
14 januari 2022 | 2 minuten lezen

Sinds 2019 maakt manege Holzik Stables in Enschede actief gebruik van het Young Leaders Program. Kim Wienholts, leidinggevende en instructice bij Holzik Stables is razend enthousiast over het programma. ‘’We zien dit echt als een belangrijke aanvulling op ons bedrijf. De jeugd heeft de toekomst en daar moeten we in investeren. Door dit programma geven we een kleiner groepje ruiters de mogelijkheid om belangrijke kwaliteiten te ontwikkelen voor de toekomst. Je ziet dat deze ruiters veel tijd investeren om te groeien en erg gemotiveerd zijn. De groep deelnemers is in verhouding tot de overige lesklanten niet erg groot. Van de 500 lesklanten zijn er tien betrokken bij het Young Leaders Program. Het programma bestaat uit drie niveaus ingedeeld op leeftijd. Op elk niveau hebben we deelnemers. Ik denk dat het voor andere ondernemers wel belangrijk is om te overwegen welk programma het beste past bij je eigen bedrijf en op welke manier je het zou willen toepassen. We hebben binnenkort een gesprek met de KNHS om meer informatie te ontvangen over het Bixie&Friends programma. Het zou fijn zijn als we hiermee een andere groep ruiters kunnen bedienen, maar willen wel graag eerst weten hoe het financiële plaatje er voor ons uit zou komen te zien. Alles rondom paarden wordt duurder, van hooi tot bodembedekking. De FNRS en KNHS kunnen juist daarom goed ingezet worden. Voor ons kunnen we winst halen door het aanbieden van extra producten. Het Young Leaders Program, proberen we op verschillende manieren onder de aandacht te brengen, zo hebben ze allemaal bodywarmers om goed zichtbaar te zijn en helpen ze vaak bij onze open dagen. We nemen deze informatie mee in de nieuwsbrieven, we plaatsen hierover op onze social mediakanalen, we plaatsen wekelijks een Tiktok en er is veel informatie te vinden op onze website. Toch zien we dat de meeste aanmeldingen komen van mond tot mondreclame. Meiden die elkaar gesproken hebben en waarvan de ouders ook enthousiast zijn. Wij bieden het programma aan omdat we ons volledig kunnen vinden in deze leermethode. Het aanmelden van onze ruiters bij de KNHS doen we op vaste momenten in het jaar. We hebben vaak ruiters die een paar lessen rijden en dan toch weer afhaken. We willen zeker weten dat ruiters van plan zijn om een voor een langere periode lessen te volgen voor we ze aanmelden bij de KNHS. Wij halen veel meerwaarde uit de producten en samenwerking tussen KNHS en FNRS. Dit kan alle ondernemers binnen de sector betere kansen bieden dan wanneer er geen samenwerking zou zijn. Onze ervaring is dat we bij beide partijen snel terecht kunnen met onze vragen en dat we de nodige begeleiding krijgen wanneer we deze nodig hebben. ‘’