Workshop: Communiceren met je klant
Als hippisch ondernemer heb je vaak te maken met verschillende klanten, personeel en bezoekers. De relatie met al deze mensen is belangrijk voor een prettige sfeer op het bedrijf. Door inzicht in voorkeursgedrag van jezelf en van jouw klanten kan er onderling meer begrip ontstaan en kunnen verwachtingen beter gemanaged worden.
Om dit in kaart te brengen moet je als ondernemer kritisch naar jezelf, je bedrijf en je klanten kijken. Om klanten beter leren te begrijpen kan je hun voorkeursstijlen analyseren. Door rekening te houden met elkaars communicatiestijlen kan je de samenwerking en effectiviteit op jouw bedrijf verbeteren en zal de sfeer op stal tussen klanten verbeteren. Als je je klanten kent weet je beter wat ze nodig hebben, waardoor je ze langer aan je bedrijf kan binden.
Klanten beter begrijpen
Op dinsdag 17 oktober van 9.30 tot 12.00 uur organiseert de FNRS de workshop ‘Communiceren met je klant’. Tijdens deze workshop helpt Esther Huisman van FNRS-partner HorseProfile je verder om klanten beter te begrijpen. Na de workshop kun je jouw gedrag afstemmen op de behoefte van je klant, zodat er een (nóg) fijnere sfeer op stal heerst, je blije en trouwe klanten krijgt en, ook belangrijk, je zelf met meer energie en plezier je werk doet.
Tijdens de workshop komen de volgende onderdelen aan bod:
- Communicatiestijlen van klanten en jouzelf
- Hoe nemen verschillende klanten informatie op?
- Effectiever communiceren met verschillende klanten
Voorafgaand aan de workshop ontvang je van HorseProfile een mail met een link om je eigen profiel in te vullen. Dit profiel (t.v.w. 69,95) ontvang jij gratis bij deze workshop en geeft je meer inzicht in je eigen comminicatiestijl. Neem je persoonlijke profiel mee naar de workshop, zodat we met elkaar in gesprek kunnen gaan over de verschillende communicatiestijlen!
Programma 17 oktober
9.30 uur | Inloop bij Hippisch Centrum Perier |
10.00 uur | Start workshop deel 1 |
11.00 uur | Pauze |
11.15 uur | Start workshop deel 2 |
12.00 uur | Afsluiting met lunch |
De workshop is kosteloos te volgen voor FNRS-leden. Er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus vol = vol.
LET OP! Aanmelden voor deze workshop kan via onderstaande knop t/m 13 oktober. Ben je verhindert of kan je onverhoopt toch niet aanwezig zijn? Meld je dan kosteloos af uiterlijk voor 13 oktober. Bij afmelden na 13 oktober 2023 of afwezigheid zonder afmelden worden de gemaakte kosten per persoon alsnog in rekening gebracht.
HorseProfile
Esther Huisman van FNRS-partner HorseProfile heeft jarenlange ervaring in het begeleiden en helpen van hippische ondernemers en instructeurs om de communicatie te verbeteren. Communicatie binnen het team, communicatie richting een klant maar ook de communicatie richting het paard is voor Esther niks vreemds. Door inzicht te krijgen in je eigen communicatiestijl kan je ook beter inspelen op die van andere.
Voorbeeld – begrip geeft rust Hippisch ondernemer: “Het gedrag van één van mijn pensionklanten werkte op mijn zenuwen. Het leek alsof hij ons niet vertrouwde, wilde steeds precies weten wat we zijn paard hadden gegeven, hoe laat hij naar buiten was gegaan en hoelang, of we wel hadden gedacht aan….. Ik vond het heel vervelend. Nadat ik met Esther van HorseProfile mijn persoonlijke profiel had gemaakt, begreep ik dat dit gedrag niet naar mij of ons persoonlijk gericht was. Voor deze klant was controle belangrijk, en begrijpen waarom we bepaalde keuzes maakten. Dit gaf hem rust. Mijn irritatie was weg nadat ik hem (en mezelf!) beter begreep.” |